خواص ماکادمیا چیه و چی هست؟
نوشته شده توسط : haftmaghz

 

ماکادمیا به عنوان ماده مغذی کامل حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین ها و مواد معدنی ای می باشد که به طور قابل توجهی برای سلامت بدن لازم هستند. این دانه شامل مقادیر بالایی از ویتامین B1 و منیزیم هستش که هر 30 گرم اون 58 درصد منیزیم مورد نیاز بدن را تامنی و 22 درصد تیامینی  که هر روز توصیه یمشه رو تامین می کنه.

افزایش چربی های سالم

آجیل های خام شامل تعداد زیادی از مواد مغذی به همراه مقداری از چربی های سالم غیر اشباع می باشد خب ماکادمیا با مجموعه مواد مغذی منحصر به فر خودش در مقایسه با آجیل های دیگر کربوهیدرات و پروتئین کمتری داره ( که حاوی 4 درصد در هر 30 گرمه) از طرفی دارای اسید اولئیک و اسید چرب غیر اشباع، امگا 9 هم زیاده که در واقع همون اسید چربی هستش که در روغن زیتون به شدت زیاده اما هر 21 گرم چربی یافت شده در دانه های ماکادمیا، فقط 3 گرم چربی اشباع شده است.

گاهی اوقات فهمیدن این موضوع که کدام غذا حاوی چربی های خوب یا HDL و کدام ها دارای نوع بد LDL هستند، امری فراموش شده است، بر اساس تحقیقات انجمن قلب آمریکا، کلسترول HDL کلسترول خوب در نظر گرفته می شود زیرا کمک که کلسترول  از عروق خونی پاک شود. متخصصات معتقدند ماانند جانور لاشخور عمل می کند و عروق را زا کلسترول پاک می کند و به کبد بر می گرداند. یعنی جایی که بین می روند و از بدن خارج می شوند. حال دانه های ماکادمیا با داشتن اسید های چرب ضروری و همچنینی غیراشباع کلسترول خوب را در بدن افزایش می دهد.

جفظ سلامت قلب

آزمایشاتی بالینی و مطالعات انجام شده نشان می دهد که اسید چرب دانه های ماکادمیا تاثیر مثبتی به چربی خون دارم که موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته قلبی میشه بر اساس تحقیقات انجمن آمریکا مردانی که رژیم غذای شان شامل مقدار قابل توجهی دانه های روغن مثل ماکادمیاست، خطر ابتلا به بیماری های قلبی در آن ها کاهش می یابد که این به دلیل همان چربی غیر اشباع موجود در آجیل است که می تواند سطح چربی خون را بهبود ببخشد.

بهبود سطح قند خون

در کل آجیل ها از بین بردن خطرات ناشی از دیابت شناخته شده اند. دانه های ماکادمیا شامل مقدار قابل توجهی مواد مغذی و دیگر ترکیبات زیستی هستند که به بهبود سطح قند خون و مقابله با بیماری دیابت کمک می کند. در تحقیقات دیگری ثابت شده که با وجود آنکه دانه های ماکادمیا دارای چربی زیادی هستند ولی بیماران دیابتی می توانند از آن استفاده کنند. زیرا این آجیل ها شامل اسید چرب غیر اشباع بوده و کم کردن کلسترول بد کمک می کنند.

در این مقاله من سعی داشتم به شما کمک کنم تا راجب ماکادمیا که یک آجیل کاملا عجیب است اطلاعات بدست بیاورید البته لازم به ذکر هستش که این آجیل بسیار شببه فندق هستش ولی ویتامین هایی که دارد اصلا شبیه به فندق نیستند و شما می توانید به راحتی اون رو تهیه و میل کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: